Wirtulane światy dla niewidzących
19 września 2007, 15:55Niektórzy analitycy przewidują, że w ciągu najbliższych czterech lat aż 80% internautów będzie korzystało z wirtualnych światów. Grupa studentów pracuje w Irlandzkich biurach IBM-a nad technologią, która pozwoli na korzystanie z tych światów osobom niewidomym.
Gry polem treningowym dla sztucznej inteligencji
14 września 2007, 17:26Amerykańska firma badawcza Novamante stworzyła oprogramowanie, które uczy się poprzez kontrolowania postaci w wirtualnych światach. Wkrótce światy takie, jak chociażby gra Second Life, będą wykorzystywane jako poligony treningowe dla sztucznej inteligencji (AI).
Co robimy podczas bezsennych nocy?
14 września 2007, 09:14Co robimy, kiedy nie możemy spać? Wielu z nas (1:7) zajmuje się tym samym, co w dzień, czyli surfowaniem po Sieci. Według Standard Life, brytyjskiej organizacji ubezpieczeniowo-finansowej, zamiast liczyć barany czy pić ciepłe mleko, wolimy wysyłać maile oraz przeglądać ulubione witryny.
Amerykanie zreformują prawo patentowe?
10 września 2007, 12:07Amerykańska Izba Reprezentantów przyjęła pierwszą od pół wieku znaczącą reformę prawa patentowego. To zwycięstwo sektora technologicznego, który od dawna wzywał do zmiany prawa
OOXML nie został uznany przez ISO. To jednak nie koniec
4 września 2007, 18:47Wbrew naszym wcześniejszym informacjom ISO nie uznało OOXML za międzynarodowy standard. Propozycja Microsoftu nie zyskała wystarczającej liczby głosów – poinformowało ISO. Jednak przegrana nie oznacza, że OOXML nie zostanie międzynarodowym standardem.
OOXML będzie standardem?
4 września 2007, 09:42Wszystko wskazuje na to, że microsoftowy format OOXML zostanie uznany przez ISO za standard. Takiego zdania jest nawet przedstawiciel Foundation for a Free Information Structure (FFII).
Polska za OOXML
31 sierpnia 2007, 13:25Serwis VaGla.pl donosi, że Komitet Techniczny nr 182 przy Polskim Komitecie Normalizacyjnym opowiedział się za uznaniem microsoftowego OOXML za standard ISO. Stanowisko KT 182 brzmi „Tak, z komentarzami”.
Halo 3: wielki przebój przedsprzedaży
13 sierpnia 2007, 12:11Trzecia wersja Halo, najlepiej sprzedającej się gry na konsolę Xbox, stała się najlepiej sprzedającą się w przedsprzedaży grą na świecie. W samej Ameryce Północnej klienci zamówili już milion kopii tej gry.
Procesory Intela nawet o 100% szybsze
10 sierpnia 2007, 10:07Serwis HKEPC poinformował, że 45-nanometrowe układy Intela Core 2 są nawet dwukrotnie bardziej wydajne od obecnie sprzedawanych kości.
Dystrybutorzy Linuksa powinni ściślej współpracować
9 sierpnia 2007, 10:22Szef Novella, Ron Hovespian uważa, że producenci różnych dystrybucji Linuksa powinni zacieśnić współpracę. Dzięki temu, zdaniem Hovespiana, uda się zwiększyć rynkowe udziały opensource’owego systemu.